20 Ağustos 2015 Perşembe

KİRLİ GÜNLER, MUTLU YÜZLER... 8. GÜN KUŞADASI / MİLET / AKYAKA...

    Merhabalar herkeseeee... Nasıl geçtiğini bile anlamadığım bir haftanın ardından nihayet tatil geldi :) Ben bu haftasonu da Bursa yolcusuyum. Durmak yok tatile devam :D Yine ev temizliği, işler güçler bekleyecek. İşler güçler bekleye dursun bende size tatilimizin 8. gününden bahsedeyim. 

    Kuşadası'nda yumuşacık yataklarda uyandıktan sonra kendimizi yine vurduk yollara :) Kaldığımız yer Davutlar'daydı. O yüzden ilk durağımız Zeus Mağarası ve ardından da Güzelçamlı milli parkı oldu. 



    Çocukluğumdan beri yaz tatillerimizi Kuşadası'nda geçiririz ama Zeus mağarasına gelmemiştim. Güzelçamlı milli parkına girmeden sağ tarafınızda kalıyor mağara. Arabayı bırakıp çok az yürüyorsunuz ve sonra karşınıza bir dağ ve taşlık bir yer çıkıyor. Bir iki adım atıp tırmanıyorsunuz ve buz gibi serin bir hava ve gizli kalmış bir yerle karşılaşıyorsunuz. Bir kaç kişi vardı suyun içinde. Ben girmedim ama bizimkiler buz gibi suya atladılar :) Ama hayalimizde daha farklı bir yer canlanmıştı sanırım çok sevemedik burayı. Hemen çıktılar ve milli parka girdik. Giriş ücretli araçla 14 tl. 


    
    5 tane koy var milli parkın içinde, ilki içmeler plajı oldukça kalabalık oluyormuş ve nitekim yer de yoktu. Biz 2-3 km ileride ki Aydınlık koyuna gittik. Orası da kalabalıktı ama yinede yer bulduk. Plaj içerisinde hem parayla hemde ücretsiz yerler mevcut. Erken gelip kapmak lazım ama biz havlumuzu serip oturduk :) Aydınlık plajı oldukça taşlıydı. Birde kalabalıktan ve denizin sıcaklığından dolayı sanırım çok da temiz değildi su. Yinede idare eder. Biz çok duramadık 1 saat sonunda yola devam ettik. 

    Sırada Didim yolunda yer alan Milet Antik kenti var. Yaklaşık 30 km sürüyor yol. Didim'in Balat köyü yakınlarında antik kent ve tahminimden daha büyük olduğunu gördüm. Girişte sadece 3tl otopark parası ödedik. Müze kartınız yoksa 10tl giriş ücreti. Biz gittiğimizde kimse yoktu şehri gezen. Yaklaşık 1 saat gezdik Mileti'i. 






Zıplamadan asla... :)





    Sıcak olmasına rağmen antik tiyatronun bazı kısımları oldukça güzel esiyordu. Ben yine biraz gezdikten sonra serin bir yer bulunca oturdum :) Ama kesinlikle görülmesi gereken yerlerden Milet (Miletos). Milet ten çıktıktan sonra akşam konaklayacağımız Azmakbaşı Akyaka'ya doğru yola koyulduk. Ama nasıl bir yol yaklaşık 2 saat sürdü ve inanılmaz virajdı. Ama gittiğimizde hem manzaraya hem o sakinliğe deydi. Kalacağımız kamp Akbük koyunda Azmakbaşı campingdi.  Bu küçük koy tatil boyunca en beğendiğim yerlerden oldu. Giriş ücretli koya kalsanız da, gezseniz de fark etmiyor. giriş araçla 15tl. Azmakbaşı campigde çadır yeri ve kişi başı 10 tl ödedik (40tl) Azmak'ın tam dibinde kamp. tuvaleti, banyosu güzel. Sadece giderken 3lü prizinizi unutmayın:) Gece bile denizi muhteşemdi. 


O gece mavi ay gecesiydi... 

    Sabahta bu güzel koyda denize girip Marmaris'e doğru yola koyulduk. 




    Yolda ki bir kaç küçük noktayı da 9. günümüzde anlatıcam sizlere :) 

     Umarım yazdıklarımdan keyif alarak okuyorsunuzdur. Hiç şikayet veya yorum gelmediği için :) yazmaya devam ediyorum ben. Sorularınız ve şikayetleriniz için lütfen yorum bırakın :D 

     İyi haftasonları... 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder