5 Mayıs 2015 Salı

NEVŞEHİR- ÜRGÜP- GÖREME- AVANOS...

Gezmek her zaman keyifli ve eğlenceli olmuştur bizim için. Hemen yorulup mızmızlanmaya başlasam da uzun yollara, gidip gelmelere, dağ tepe tırmanmaya eşim sayesinde alıştım. Sakarya'ya taşınmamızla da avmler yerine doğada gezmeye başladık. Bol yeşillik, bol temiz hava ve güzel arkadaşlar. Daha önce doğa yürüyüşlerimizden bahsetmiştim sizlere bu sefer çıtayı biraz daha yükseltip arkadaşlarımızın bizler için yorulmadan uğraştığı Klup Modamoon (grubumuzun adı haline geldi) ayrıcalığı ile gittiğimizi Kapadokya turumuzdan bahsedeceğim...

Böyle güzel bir gezi programı hazırladı arkadaşlar saolsunlar. Programda yer alan 2 yer haricinde de hepsine yetiştik ve hepsini gezdik. Yolculuğumuzda çookkk eğlenceliydi zaten 14 kafa dengi çılgınlar gibi eğlenceli bol gezmeli bir haftasonu yaşadık :)

otelimiz Turquaz cave hotel... bir iki eksiği vardı ama zaten bir gece kaldık çok da önemsemedik. Otel için geceliği 75 tl verdik.

Sabah otele gidip eşyalarımızı bıraktık ve hemen atv turu için beklemeye başladık. Turu ayarladığımız firmadan biri geldi ve bizi gezimizin başlayacağı noktaya götürdü. Yaklaşık 1 saat atv ile gedik ve gerçekten çok eğlendik. Hem manzara hem bizde ki coşku daha da güzel hala getirdi turumuzu. Atv başına 80 tl ödeme yaptık.

Atv turundan sonra da Göreme açıkhava müzesini gezdik. Hava şansımıza o gün çok güzeldi. Giriş için bilet sırası çok yok bilet ücreti 20 tl. ama olay müze kart sırasında yaklaşık 1 saat bekledik. Biz önceden almıştık ama olmayan arkadaşlar için sıra oldukça uzun. Gitmeden önce imkanınız varsa mutlaka müze kart temin edin.

Avanos sallanan köprü... ( çok fena sallanıyor :) )

Avanos demek çömlek demek... Yapamasak ta çömleklerimizi aldık.

Ürgüp Asmalı Konak

Asmalı konak da bi soluklanalım...

Ürgüp şaraplarıyla ünlü bizde tatma fırsatı bulduk. 20-50 tl arasında değişiyor şarap fiyatları.Tabii daha pahallılarıda var.

Ve meşhur testi kebabı... Dimrit restaurantında yedik 30 tl idi.

Pazar günü sabah güneşin doğuşunu izleyemedik ilk durağımız Uçhisar kalesi oldu. Giriş 6,50 tl. Manzara tabiiki muhteşemdi.

Uçhisar kalesinden sonra Derinkuyu yeraltı şehrini gezdik. Çok düzgün fotoğraflar yok maalesef o yüzden koymuyorum. Ama çok acayip bir yerdi. 112 basamak inip yerin 55 metre altına girdik. Eski mezarlar, hayvanların barakaları, oturma odaları hepsi çok ilginçti. Tavsiyem mutlaka bir rehberiniz olsun.

Derinkuyudan sonra dönüş yoluna girdik. Aksaray üzerinden dönüş yolunda Narlıdere krater gölünü gezdik. Son olarakda Tuz gölünde mola verdik. Göle girdiler, alışveriş yaptık, selfie çekildik :)

Bizim Kapadokya turumuz arkadaşlarımız sayesinde çok güzel geçti. Her ne kadar kelimelere dökemesem de mutlaka gitmenizi tavsiye edeceğim bir yerdi. Biz balona binemedik hem hava şartlarından dolayı hemde azıcık korku ve zaman sıkışıklığından :)

İstanbul yazımı yazamadan Nevşehir'i paylaşmış oldum sizlerle. Umarım gitmek isteyenler için faydalı olacaktır. Sormak istediklerinizi yorum kısmına yazabilirsiniz...