22 Mayıs 2015 Cuma

MADEN DERESİ...

Yorucu ve yoğun bir haftayı da bitiriyoruz bugün :) Salı günü tatil olmasına rağmen ev temizliği yaparak dinlenemeyenlerdenim bende. Birde üstüne üstlük camları silip ertesi gün yağmur yağınca delirenlerdenim :) Yarında Kulüp Modamoon la evde teras açılış partimiz var :) Yine bir koşuşturmaca var anlayacağınız. Teras partisi hazırlıklarımdan (yağmur yağmazsa tabi ) haftaya bahsedeceğim. Bugün Sakarya' nın Karasu ilçesinde bulunan Maden Deresine yaptığımız ufak geziden bahsedeceğim size tabii ki yine Kulüp Modamoon ayrıcalığıyla...

Maden Deresi Adapazarı'na yaklaşık 1 saat uzaklıkta Karasu ilçesinde bulunmakta. Piknik yapabileceğiniz bir alanı bulunmakta. Maden Deresinden Osmanlının son dönemlerde yabancı bir firma tarafından çinko, altın, kurşun çıkarımı yapılmış. Madenleri terk ederken ise galeriler patlatmışlar. Çam dağlarında kaynağını alıp yaklaşık 30 km boyunca dere devam ediyor. Derenin üst kısımlarına biz dağdan tırmanarak, mağaralardan eğilerek geçerek ulaştık ve muhteşem manzarasıyla bizi minik bir şelale karşıladı.

Maden deresi...

Görmüş olduğunuz dar patikadan yürüdük ve alt kısmı ağaçlarla bitkilerle kaplı bir uçurum :)

Dağın altı kısmında duran insanları görüyorsunuzdur. İşte oralardan geçtik :) Bütün yol boyunca birbirimize aman dikkat edin, kafanızı eğin, burayı yapanların hiç işi gücü yok muymuş diye diye yürüdük :)

Vee sonunda şelaleye ulaştık.

Maden deresi piknik yapmak içinde ideal yürüyüş yapmak içinde zor olsa da çok keyifli bir yer. Biz şelaleye 1 saatte ulaştık Dönüşümüz daha kolay oldu tabii ki yarım saatte de başladığımız yere vardık. Dere derin olmadığı için paçaları sıyırıp herkes sıcak havada buz gibi derenin suyunda serinliyordu. Yemyeşil ve çok güzel bir yolculuk oldu bizim için. Sakarya çevresinde yaşayanlar ve güzel havaları değerlendirelim diyenler kaçırmasın derim.

Bir başka Kulüp Modamoon etkinliğinde görüşmek üzere :) Herkese iyi tatiller mutlu bol güneşli haftasonları...