9 Ağustos 2016 Salı

KOKULU TAŞ YAPIMI...


   Son yazımda yarın demiş olsamda bugüne kalan yazım için özür dilerim. Hamilelik işte napıcaksın :) hoş görün beni. 

    Size bugün ziyarete gelen misafirlerimize vereceğim ufak hediyeliklerden birinin yapımını anlatacağım. İmkanınız varsa kesinlikle kendiniz yapın böyle ufak hediyelikleri çünkü hazırları gerçekten çok pahallı oluyor. Hazırsanız başlıyorum;


İlk olarak malzemelerimiz; kokulu taş tozu ( 1kg lık poşetlerde renkli olarak satılıyor ve fiyatı 5 tl ben beyaz renk tercih ettim), Koku esansı ( çeşitli ebatlarda esanslar mevcut yanlış hatırlamıyorsam benim aldığım 6 tl idi ve oldukça fazla taş yapmaya yetecek boyutta), silikon kap ( silikon kalıpların boy ve şekillerine göre fiyat değişiyor benim aldığım kalıp ufak kalıp ve 10 tl), su, karıştırma kabı. 

Malzemelerimi bu kadar ben 2 kilo taş tozu, 2 kalıp ve esans aldım toplam bana maliyeti 35 tl civarıydı ve aldığım malzemelere göre 100-120 arası kokulu taş yapma imkanım var. Öncelikle ilk deneme için normal yemek kaşığı ile iki kaşık toz bir kaşık su ve 2 -3 damla esans koydum ve karıştırdım. İnternette ölçü her zaman 2 ye 1 şeklinde verilmiş ve şans ki benim minik kalıplarıma 2 kaşıklık ölçü tam geldi ve hiç değiştirmeden sadece bazen suyunu arttırıp azaltarak taşlarımı hazırladım. Ayrıca kalıplarıma göre de bir kglık poşettten yaklaşık 55 adet taş çıktı. 


Akışkan bir kıvam elde edince de kalıplara dikkatlice döktüm. Zaten hafif yağlı gibi geliyor karışım oyüzden çıkarken kalıptan hiçbir sorunla karşılaşmadım. Önce kenarlardan hafif oynattım sonra çıkardım. Ben 2 kalıp kullandım çünkü 1 taşın kuruması 20/30 dakika arasında değişiyor. Tek tek zor olur diye en azından 2'şer kalıp kullandım.


Kalıptan çıktığı zaman bu şekilde görünüyor. 


Süsleme içinde kese almıştım ama aldığım keseler taşlarıma biraz büyük geldi bende evde daha önceden mevcut lavanta tüllerimi kullanarak süsledim. Bunlar ilk yaptıklarım pek düzgün yapamadım :) ama sonrakiler gayet güzel duruyor :) Mavi beyaz ve kahve tüllerle süsledim. Renk uyumunu bozmadan gidiyorum şimdilik. Bu hazırladıklarımı da hem hastaneye gelenlere hemde kalırsa mevlitte dağıtmayı planlıyorum. 

   Oğluşum için hazırlıklara devam 70 adet kokulu taş hazır bir 30 adet daha hazırlıycam inşallah :) sonra diğer hazırlıklara devam onlarda yaptıkça blog da olucak. Bu hafta oğluşumun kıyafetleri yıkanacak ve sonrada hastane çantamız hazırlanacak. Heyecan dorukta geriye 43 kaldı :) 


 Herkese mutlu günler.... 






3 yorum:

  1. Kıbrıs otel rezervasyon 100 TL’den başlayan konaklama fiyatları, en çok tercih edilen oteller, tatil fırsatları, kampanyalar ve ulaşım alternatifleri.
    http://www.otelkibris.com.tr/
    #kıbrısotel #kıbrısotelleri #kıbrısotelle

    YanıtlaSil
  2. Sinema Akademi Oyunculuk Diksiyon Spikerlik- Sunuculuk Kursu
    Sinema Akademi Türkiye’nin en çok tercih edilen oyunculuk, diksiyon, spikerlik-sunuculuk, seslendirme, kısa film kursu,alanında uzman eğitmenler, uluslararası eğitim standardı,öğrenme garantisi
    http://www.sinemaakademi.com.tr/
    #sinema #sinemaakademi #oyunculukkursu #diksiyonkursu

    YanıtlaSil
  3. Klima yetkili servisi Servis Home bakım, onarım – tamir, montaj – söküm, yedek parça – aksesuar satış ve satış sonrası destek ile servis hizmetleri
    http://www.klimaservis.com/
    #klima #klimaservis #klimaservisleri

    YanıtlaSil